WORLD CARTOONISTS…

01turkish-worldcartoonists-bant.jpg

FRANKFURT MERKEZLI "AVRUPA GÜN" HAFTALIK HABER DERGISI
KARAYEL ILE SÖYLESI YAPTI

avrupa-gun.jpg

SÖYLESI 22-27. SAYFALARDA

http://www.avrupagun.eu/gazete/Zengin_mutfaginda_zugurt_cogunluk_ALMANYA

ebay.jpg

"CHAIRITY 2012" PROJESI KAPSAMINDA STUTTGART STAATSGALERIE’DE SERGILENEN
"GÖC SANDALYESI" E-BAY’DE SATISA CIKTI.
PROJEDE YER ALAN 60 SANDALYENIN GELIRLERI COCUKLARA HARCANACAK.
SU ANDA KARAYEL’IN SANDALYESI 102 EURO ILE ACIK ARTTIRMADA..

http://www.ebay.de/itm/Turkische-Gemeinde-Baden-Wurttemberg-Stuhl-Chairity2012-/
251179677293?pt=Buchst%C3%BCtzen&hash=item3a7b79b66d#ht_1006wt_1205

***

ataturkler2.jpg

SIKLIGI VE ZERAFETI ONDAN ÖGRENDIK…

ERDOGAN KARAYEL

gurbuz-baum.jpg

GÜRBÜZ DOGAN EKSIOGLU

mahmeti-tromp.jpg

MURAT AHMETI

mello-terrorist.jpg

SILVANO MELLO

osmansuroglu-islam.jpg

OSMAN SUROGLU

digital-oguz.jpg

OGUZ GÜREL

***

ugurpamuksergisi.jpg

UGUR PAMUK SERGISI IZMIR’DE ACILDI…

 Izmir Dr. Selahattin Akcicek Esrefpasa kultur ve sanat merkezinde
eski kultur bakanlarindan Prof.Dr.Suat Caglayan ve Konak belediye baskani
Dr. Hakan Tartan tarafindan cok sayida Izmir’li sanatseverin katilimiyla acildi.
Ugur Pamuk Izmir’de dostlari ve cizer arkadaslari; Eray Ozbek,Mustafa Yildiz, Sezer Odabasioglu,
Ercan Baysal, Menekse Cam, Ayten Kose ve Cemalettin Guzeloglu ile bulustu..

ataturk-er2.jpg

"M. KEMAL ATATÜRK" PORTRAIT
(1881-1938)
ERDOGAN KARAYEL

huseyin_cakmak-portekiz.jpg

tobecontinued2.jpg

ERDOGAN KARAYEL

obama-mahmeti.jpg

MURAT AHMETI

obama-ismail.jpg

ISMAIL DOGAN

seyran-israel.jpg

SEYRAN CAFERLI

darko-civi.jpg

DARKO DRLJEVIC

ismail-phalestine.jpg

ISMAIL DOGAN

alireza-geogeclooney.jpg

"GEORGE CLOONEY" PORTRAIT
ALIREZA PAKDEL

cigdemdemir2.jpg

CIGDEM DEMIR

mahmeti-wall.jpg

MURAT AHMETI

mello-newton.jpg

SILVANO MELLO

WORLD CARTOONISTS…

01turkish-worldcartoonists-bant.jpg

ecevit-oguz.jpg

"BÜLENT ECEVIT ANISINA"
OGUZ GÜREL

chairity2012-dq.jpg

"CHAIRITY 2012" SERGISI YARIN STUTTGART RESIM VE HEYKEL GALERISI’NDE ACILIYOR…
SERGILENECEK 60 OZGUN SANDALYE TASARIMINDAN BIRI DE KARAYEL’IN…

Almanya’da Baden&Wurttemberg Eyaleti’nin 60. kurulus yildonumu etkinlikleri cercevesinde sanat, kultur ,politik, ekonomik ve toplumsal alanda unlu ve taninmis kisiler tarafindan hazirlanan 60 sandalye once sergilenecek, sonra da satisa sunulacak. Satistan elde edilen gelir ise cocuklarin egitim ve gelisim projelerine harcanacak.

5 Kasim 2012 tarihinde (yarin) Stuttgart Resim ve Heykel Galerisi’nde (Staatsgalerie) sergilenecek olan sandalyeler, daha sonra "eBay Stars&Charity"de acik arttirma ile satilacak. Sandalyeleri hazirlayan sanatcilarin roportaj ve calismalarinin yer aldigi program 7 Aralik’ta Guney Bati Almanya (SWR) tv kanalinda izlenebilecek.

Turk ve Alman bayraklariyla kaplanan sandalyede Turklerin vazgecilmezleri cay ve simit ile, Almanlarin yine vazgecilmezleri arasinda yer alan bira ve brezel’i simge olarak kullanan Karayel, sandalyeyi Almanya’da yasayan bir "Turk kokenli gocmen" olarak dizayn ettigini soyledi. Karayel aciklamasini soyle surdurdu:
"Gocmenler iki ulke kulturuyle yasar. Birincisi geldigi ulkenin, ikincisi de yasamakta oldugu ulkenin kulturuyle. Gocmen, yasadigi surece iki ulke kulturunden kopmamayi ister. Bu tezi sandalyenin sirt yaslandigi yerde vermeye calistim. Turk ve Alman bayraklarini kullandim. Yani sirtimizi saglam yere dayadigimizi anlatmak istedim. Oturulan yerde de ortak Turk-Alman bayragini kullandim.

Oturdugumuz ve yasadigimiz yerde her iki ulkenin kultur ve gelenegiyle yasamamiz gerektigi mesajiydi bu bolumde anlatmak istedigim. Sandalyenin genelini minik Turk-Alman bayraklariyla donattim. Bayraklarin her biri kendi ulke vatandaslarini simgeliyor.

Oturma yerinde ise yine birlesIk bayrakli bir tabak yer aliyor. Tabagin icinde Turk karakteristik yiyecek "simit" ile, yine Alman karakteristik yiyecegi "brezel" yer almakta. Onlarin birbiriyle "olimpiyat halkasi" gibi gecmis olmasi da iki ulke kulturunun, geleneklerinin kaynasmis oldugunu simgelemekte. Tabagin hemen yanibasinda ise bir bira bardagi ile cay bardagi yer aliyor. Yine karakteristik ozellik tasiyan bu simgelerle verilmek istenen mesaji daha bir guclendirmeyi dusundum. Zaten bira ve cay bardakli simgeler iki yildan bu yana "Turk ve Alman Dostlugu"nu simgeleyen bir amblem-logo calismasi olarak kullaniliyor. Bu sandalyede oldugu gibi tum calismalarimda iki toplum adina da "baris, dostluk, hosgoru ve ortak gelecek" mesajlari vermeyi surdurmekteyim…"

Bosch, Daimler, Dekra, Porsche, Audi, HP, Breuninger, Lidl, Wurth, Michael Schumacher, Stefanie Graff, Stuttgart Sehir Idaresi, Andrea Andrea Muller gibi unlu isimlerin ve kuruluslarin katildigi "Charity 2012" etkinliginde Baden&Wurttemberg Turk Toplumu Dernegi, ilk kez bir Turk kurulusu olarak yer aliyor. Karayel’in calismasina "Grafithek Werbetechnik" de bayrak stickerleriyle destek verdi. – Muhterem Aras ve 50 diger kisi ile birlikte.

 

***


ecevit-6-dq.jpg

ERDOGAN KARAYEL

***

The results of the Humour a GallarateInternational Cartoon Contest -2012

grandprix.jpg

OTHER PRIZES:

http://files.donquichotte.org/TheresultsoftheHumouraGallarate.doc

****

Os 10 Finalistas na Homenagem a Ziraldo no XII Salão
Internacional de Humor de Caratinga

ziraldo.jpg

"ZIRALDO" PORTRAIT
OMAR TURCIOS

OTHER PORTRAITS:

http://www.salaodehumordecaratinga.blogspot.de

***

hurriyet-gocmensandalyesi.jpg

HÜRRIYET GAZETESI/30.10.2012/AVRUPA BASKISI

che-12.jpg


"Iceri girdigimde Che bir bankta oturuyordu.

Beni gorunce, beni oldurmeye geldin, dedi.
Kendimi ates etmeye hazir hissetmiyordum,
bana, sakin ol, alt tarafi bir adam oldureceksin, dedi.
Sonra kapiya dogru bir adim geri gittim, gozlerimi kap
adim ve ilk atesi actim.

Che bacaklari carpilarak yere yigildi,
kivrandi ve kan kaybetmeye basladi.
Cesaretimi topladim ve ikinciyi ates ettim,
onu kolundan, omzundan ve kalbinden vurdum."
Bascavus Mario Teran, o ani boyle anlatir.
Che’ye ates eden tek kisi ise Teran degildir.
Yukaridaki olayin ardindan, iceri Bascavus Carlos Perez girer ve
Che’nin cesedine ates eder, ardindan da er Cabrero aynisini tekrarlar…
Tarihler 9 Ekim 1967’yi, saatler 13.10’u gosterirken,
bu dunyanin gordugu en buyuk devrimcilerden birinin
yasami son bulur…

…..

diye yazar tarih..
aslinda teran che’yi oldurmedi..
onu efsane olacak sekilde yeniden yaratti..
olume bile gulerek meydan okudu..
diye dusundum.. ve.. cizdim…

erdogan karayel

WORLD CARTOONISTS…

01turkish-worldcartoonists-bant.jpg

29ekim-er.jpg

ERDOGAN KARAYEL

29ekim-cigdem.jpg

CIGDEM DEMIR

29ekim-oguz.jpg

OGUZ GÜREL

cigdemdemir1.jpg

CIGDEM DEMIR

darlko-usb.jpg

DARKO DRLJEVIC

mahmeti-time2.jpg

MURAT AHMETI

mahmoodazadnia1.jpg

MAHMOOD AZADNIA

mello-woman.jpg

SILVANO MELLO

sehriistanbul-afis-dq2.jpg
DON QUICHOTTE "SEHR-I ISTANBUL" ULUSLARARASI KARIKATÜR SERGISI 2013

Istanbul, yerlesim tarihi 300 bin, kentsel tarihi yaklasik 3 bin, baskentlik tarihi ise 1600 yila kadar uzanan Avrupa ile Asya kitalarinin kesistigi bir dünya kentidir. Çaglar boyunca çesitli uygarlik ve kültürlere ev sahipligi yapti. Yüzyillar boyu çesitli din, dil ve irktan insanlarin bir arada yasadigi kozmopolit ve metropolit yapisiyla dünyanin turistik açidan ilgi çeken önemli merkezlerinden biri olmayi basardi. Roma ve Bizans uygarliklarina ev sahipligi yapan Istanbul, 1453 yilinda Fatih Sultan Mehmet tarafindan Bizanslilardan alinarak, Osmanli dönemine de damgasini vurdu. Tarihi alanlari UNESCO Dünya Mirasi Listesi’ne 1985 yilinda eklenen Istanbul, 2010 yilinda "Avrupa Kültür Baskenti" seçildi.

Katilim Kosullari:
1) Sergiye sadece internet yoluyla katilabilinir.
(Karikatürlerin gönderme adresi: sehriistanbul@donquichotte.org)
2) Karikatürler A3 boyutunda, 300 dpi ve jpeg formatinda olacaktir.
3) Sergiye son katilim tarihi 31 Aralik 2012’dir.
4) En iyi on karikatüre "Don Quichotte" madalyasi verilecektir.
5) Sergi 10 Ocak 2013 tarihinde Istanbul-Beyoglu Ögretmenevi’nde gerçeklesecektir.
6) Sergiye her yastan karikatürcü en fazla 3 karikatürle katilabilir.


Seçici Kurul:

– Angel Boligan
– Peter Nieuwendijk
– Valentin Georgiev
– Ares
– Valeri Kurtu
– Seyran Caferli
– Hüseyin Çakmak
– Oguz Gürel
– Eray Özbek
– Erdogan Karayel


***


DON QUICHOTTE "CITY OF ISTANBUL" INTERNATIONAL CARTOON EXHIBITION 2013

Istanbul is the intersecting point of Europe and Asia, with a settlement history of three hundred thousand years, an urban history of three thousand years and a capital dating back to the 1600s. Istanbul has been a home to various civilizations and cultures thorughout history. Due to Istanbul’s historical cosmopolitan and metropolitan structure it has attracted people with various religions, languages and races for centuries. It has now become one of the major touristic centers in the world. Istanbul hosted the Roman and Byzantinian Empires until Fatih Sultan Mehmet captured Istanbul from the Byzatines in 1453, which marked the rise of the Ottoman period. Historical areas of Istanbul were added to the UNESCO World Heritage List in 1985 and Istanbul was chosen as the European Capital of Culture in 2010.

THE RULES OF EXHIBITION:

1) You can only participate in this exhibition by submitting your work through the e-mail address provided below: sehriistanbul@donquichotte.org
2) The designs are to be drawn in A3-Size to be delivered in 300 dpi and in JPEG format.
3) The closing date of the exhibition is December 31, 2013.
4) Will be given for the top ten cartoon "Don Quichotte" medal.
5) The oppening exhibition will take place in Istanbul-Beyoglu Teacherhause on January 10, 2013.
6) Participants of all ages can join in this exhibition with a maximum of 3 caricatures.


Jury:

– Angel Boligan
– Peter Nieuwendijk
– Valentin Georgiev
– Ares
– Valeri Kurtu
– Seyran Caferli
– Hüseyin Çakmak
– Oguz Gürel
– Eray Özbek
– Erdogan Karayel

***

oguz-bayram2.jpg

OGUZ GÜREL

bayram-ismail3.jpg

bayram-hayati2.jpg

HAYATI BOYACIOGLU

bayram-ismail2.jpg

ISMAIL DOGAN

bayram-muratti.jpg

MURAT AHMETI

bayram-emreyilmaz.jpg

EMRE YILMAZ

bayram-hayati.jpg

HAYATI BOYACIOGLU

bayram-ismail.jpg

ISMAIL DOGAN

bayram-oguz.jpg

OGUZ GÜREL

***

cumhuriyet-derya.jpg

DERYA SAYIN

***

elvis-alirezapakdel.jpg

"ELVIS PRESLEY" PORTRAIT
ALIREZA PAKDEL

elvis-nicoleta.jpg

"ELVIS PRESLEY" PORTRAIT
NICOLETA IONESCU

WORLD CARTOONISTS…

01turkish-worldcartoonists-bant.jpg

emmanuelle-hb.jpg

FOR "EMMANUELLE/SYLVIA KRISTEL"
HAYATI BOYACIOGLU

lancearmstrong-ey.jpg

"LANCE ARMSTRONG" PORTRAIT
EMRE YILMAZ

er-olgunaydin-dq.jpg

"EROL GÜNAYDIN" PORTRAIT
ERDOGAN KARAYEL

goodbyeemanueller.jpg

GOOD BYE EMMANUELLE! (SYLVIA KRISTEL)
ERDOGAN KARAYEL

goodbyeemmanuelle-er2.jpg

ERDOGAN KARAYEL

mahmeti-wo-man.jpg

MURAT AHMETI

erolgunaydin-cigdem.jpg

"EROL GÜNAYDIN" PORTRAIT
CIGDEM YILMAZ

erolgunaydin-hayati.jpg

"EROL GÜNAYDIN" PORTRAIT
HAYATI BOYACIOGLU

bagimsizkarikaturculer.jpg

stuttgart-stuhl.jpg

Erdogan Karayel’in „Gocmen sandalyesi" Turkleri temsil edecek
Baden-Wurttemberg eyaletinin 60 yilindan birini Baden-Wurttemberg Turk Toplumu ustlendi.

Oya POYRAZ/STUTTGART
Toplumda dezavantajli cocuklara yardim amaciyla duzenlenen „Chairity 2012" bu yil Baden-Wurttemberg eyaletinde duzenleniyor. Eyaletin 60. Kurulus yildonumu nedeniyle sanat, kultur, politik, ekonomik ve toplumsal alanda un yapmis kisiler tarafindan hazirlanan 60 sandalye satisa sunularak elde edilen gelir cocuklarin egitim ve gelisim projelerine hibe edilecek. 5 Kasim’da Stuttgart Staatsgalerie’de sergilenecek olan sandalyeler daha sonra eBay Stars & Charity’de acik arttirmayla satilacak. Sandalyeleri hazirlayan unlulerin roportaj ve calismalarinin yer aldigi televizyon programi 7 Aralik’ta SWR’da yayinlanacak.

GOCMEN SANDALYESI
Turk ve Alman bayraklariyla kaplanan sandalyede Turklerin vazgecilmezleri cay ve simit ile Almanlarin vazgecemedikleri bira ve brezel motiflerini isleyen karikaturist Erdogan Karayel, Almanya’da yasayan gocmen sanatci olarak bir "gocmen sandalyesi" hazirladigini belirtip su aciklamada bulundu. "Gocmen iki ulkenin kulturuyle yasiyor. Yasarken de arkasinda iki ulkenin olmasini istiyor. Her iki ulkenin guveniyle yasamak istiyor. Turk ve Alman halki arasinda derin baglar olustu. Simit ve brezel, cay ve bira ile bu ayarilmaz bagi anlatmak istedim. Karikatur sanati, etkili ve guclu bir sanat dali. Almanya sanata cok onem veren bir ulke. Almanya’da yasayan gocmen kokenli bir sanatci olarak calismalarimda baris, dostluk ve ortak gelecek mesaji veriyorum. "

UNLU ISIMLER
Bosch, Daimler, Dekra, Porsche, Audy, HP, Breuninger, Lidl, Wurth, Michael Schumacehr, Stefanie Graf, Stuttgart sehir idaresi, Heidelberg sehir idaresi, Andrea Muller gibi unlu isimlerin katildigi Chairity 2012 aksiyonda Baden-Wurttemberg Turk Toplumu Dernegi ilk kez bir Turk kurulusu olarak yer aliyor.
Erdogan Karayel, TGBW Baskani Gokay Sofuoglu Proje baskani Bettina Fieger’e sandalyeyi teslim etti. Sandalyenin yapiminda kullanilan malzeme masraflarini Grafithek Werbetechnik karsiladi.

mdleastprjct.jpg

ERDOGAN KARAYEL

peace-ismail.jpg

ISMAIL DOGAN

mahmeti-tr.jpg

MURAT AHMETI

gd-soldiers.jpg

GÜRBÜZ DOGAN EKSIOGLU

oguz-general.jpg

OGUZ GÜREL

war-ey.jpg

EMRE YILMAZ

darlko-shopping.jpg

DARKO DRLJEVIC

hassanbleibel-tr.jpg

HASSAN BLEIBEL

WORLD CARTOONISTS…

01turkish-worldcartoonists-bant.jpg

wall.jpg

22 YIL ÖNCE BUGÜN IKI ALMANYA BIRLESTI..
AMA SADECE SINIRLAR…
BIRBIRLERÝNE HALA YABANCILAR…
HELE BIZ YABANCILAR, SANKI HIC YOKUZ..
….

hayvanhaklari-er2.jpg

DÜN (30 EYLÜLPAZAR 2012) 11 KENTTE INSANLAR, HAYVANLAR ICIN YÜRÜDÜ…
SOKAKLARDA HER GÜN BINLERCE HAYVAN, INSANLAR ICIN YÜRÜYOR…

osmansuroglu-islam.jpg

OSMAN SUROGLU

nesetertas-osmansuroglu.jpg

"NESET ERTAS" PORTRAIT

OSMAN SUROGLU

nesetertas-4.jpg

"NESET ERTAS" PORTRAIT
ERDOGAN KARAYEL

nesetertas3.jpg

"NESET ERTAS" PORTRAIT
ERDOGAN KARAYEL

gurbuz-baum.jpg

GÜRBÜZ DOGAN EKSIOGLU

nesetertas-er2.jpg

"NESET ERTAS" PORTRAIT
ERDOGAN KARAYEL

nesetertas-karaman.jpg

"NESET ERTAS" PORTRAIT
MEHMET KARAMAN

nesetertas.jpg

"NESET ERTAS" PORTRAIT

ERDOGAN KARAYEL

neserertas-oguz.jpg

"NESET ERTAS" PORTRAIT
OGUZ GÜREL

nesetertas-hayati.jpg

"NESET ERTAS" PORTRAIT

HAYATI BOYACIOGLU

nesetertas-firuz.jpg

"NESET ERTAS" PORTRAIT

FIRUZ KUTAL

nesetertas-cigdem.jpg

"NESET ERTAS" PORTRAIT
CIGDEM DEMIR

nesetertas-feridun.jpg

"NESET ERTAS" PORTRAIT
FERIDUN DEMIR

jesus-dq.jpg

ERDOGAN KARAYEL

panel.jpg


AB-TURKIYE KULTURLERARASI DIYALOG PROGRAMI: "KARIKATURLERLE TURKIYE-AB ILISKILERI PROJESI"

Karikaturistler Turkiye-AB iliskilerini tartistilar


Tarih Vakfi ile Cartooning for Peace, 50 yili askin bir gecmisi olan Turkiye-AB iliskilerini konu alan "Uzun, Ince Bir Yol, Karikaturlerle Turkiye-AB Iliskileri Sergisi"ne paralel olarak, yerli ve yabanci karikaturistleri bir araya getiren bir panel gerceklestirdi. 19 Eylul Carsamba gunu yapilan ve Istanbul Bilgi Universitesi Avrupa Birligi Enstitusu’nden Emre Gonen’in yonettigi panelde karikaturistler Ercan Akyol, Aurel (Fransa), Michel Kichka (Israil), No-rio (Japonya), Tan Oral, Semih Poroy, Izel Rozental ve Nicolas Vadot (Belcika), Turkiye-AB iliskilerinin yani sira farkli toplumlarda karsilastiklari sorunlari da tartistilar.


Serginin de adi olan "uzun, ince bir yol" metaforuyla isaret edilen karamsarlik, Turkiye’nin Bati ile Dogu arasinda kalmisligi, hem Turkiye’nin hem de AB’nin zaman icinde degisen politikasi, Avrupa’da son yillarda yasanan krizin etkileri, gerek AB uyesi ulkelerin Turkiye’ye gerek Turkiye’nin AB’ye karsi tutumundaki "samimiyet", panelde ele alinan konular arasindaydi. Karikaturistler konusmalarinda ayrica medyanin toplum uzerindeki etkileri, siyasal iktidarlarin yasak ve sansurleri ile toplumsal onyargilar uzerinde de durdular.


Karikaturistler sunuslari ve tartismalar sirasinda yalnizca sozcuklerden yararlanmadilar. Birbirlerinin konusmalarini dinlerken, dusuncelerini cizgilerle kagitlara aktararak, izleyenler icin paneli keyifli bir "cizim performansi"na donusturduler.


Panelin en heyecan verici anlarindan biri de Tan Oral’in, "Sansur" adli cizgi filminin gosterimi ve boylece ilk kez izleyiciyle bulusmasi oldu. 1970 yilinda TRT’nin actigi Kultur Bilim ve Sanat Odulleri Yarismasi’nda 16 milimetrede Buyuk Odul’u kazanan "Sansur"un odul toreninden bir hafta sonra TRT’de gosterilecegi duyurulmus, ama TRT ekranlarinda "Sansur"e hicbir zaman yer verilmemisti.

engelli.jpg

gurbuz-kibritler.jpg

GÜRBÜZ DOGAN EKSIOGLU

askin-orumcek.jpg

ASKIN AYRANCIOGLU

444ismail.jpg

ISMAIL DOGAN

hayati-schule.jpg

HAYATI BOYACIOGLU

oguz-ss.jpg

OGUZ GÜREL

muratahmeti-tree2.jpg

MURAT AHMETI

tosho-5.jpg

TOSHO BORKOVIC

NASREDDIN HOCA’NIN ÖZ VE ÜVEY TORUNLARINA CAGRI…

nas-ozuveytorun-banner.jpg


ÖKTEMER KÖKSAL’IN KARIKATÜR VE KARIKATÜRCÜLERLE ILGILI OLAN
IKINCI YAZISINI DA YAYINA KOYUYORUZ..

1) Karikatur, sistematik olmayi gerektiren bir sanattir.
Fondaki ozgun goruntuyu Tuvale aktarma sanati degildir Karikatur.
Karikaturun SIRALI kosullari vardir. Bu kosullarin bilincinde olmayan kisi,
GERCEK basariya ulasamaz ve Karikaturist sifatini da hak etmez.
Benim formule ettigim 3+1’deki Faktorlerin ilki olan SIRASIZLIK, kuresel sorundur ve
iste burada bile karsimiza cikmis bulunuyor.
SIRASIZLIK, saridir. BesIkten mezara yakanizi asla birakmaz eger iyilestirici,
bir egitimi basari ile tamamlamazsaniz. Bu evrensel nitelikli egitime diger Faktorler de dahildir.
Farkindasiniz sanirim. 1. Soruya verilecek yanitlar kisaca gecistirilemez.
Bir karikaturu proje ederken, oncelikle 3 ana kosulu aklinizdan cikarmadan, SIRALI olmaniz gerekir.
a) Tema, b) Espri c) Bilgi.
a) Cogu sanatcilar, tema zorunlugunu es gecerek, ne dusunmusse
onu cizmeye kalkisir fakat espriye toslayinca , bos verip hemen cizer ve
Tema kendiliginden ortaya ciktigi icin yayinlarlar.
Nasil olsa artik interaktif olanaklar var. (orn. Facebook) Iste bu, sanati YOLSUZLASTIRIR.
Eskiden karikaturleri gazeteye goturme zorunlugu vardi ki bu,
sanatin gercekten ilerlemesine neden olmustu. Cunku simdiki uyduruklari bir Redaktore yutturamazdiniz!
Facebook ‘da, burnunda cicegi bile olmayanlar ustalarla kavgaya bile kalkismislardir.
Her aklina geleni hemen cizenler, bu sanati darbelediklerine bile aldirmiyorlar.
Dolayisi ile Karikaturistlikten soz edilemez!
b) Espri bulmak cok iyi bir mizah anlayisi gerektirir.
Esprisiz karikaturler, ornegin Facebook’da girla gidiyor.
Usta bir karikaturist, temayi betimledikten sonra, guclu espriye cok onem vermelidir.
Eserin BENZERSIZ olmasi, kisinin surekli diger yayinlari olasi sIklikta incelemesine ve durustlugune de baglidir.
Buna onem verilmedigi icin, benzer karikaturler cikar ortaya ancak,
aklin ucundan gecmeyen bilimsel aciklanabilir bir durum da var
fakat tam olarak kanitlanmis olmasa da dikkate almaya deger. (Bakiniz; Bilim aleminde.)
c) Bir Karikaturu cizerken, gerek temalar, gerekse espri konularinda BILGILI olmak,
en buyuk avantajdir. Bilgilerin eksIkligi nedeniyledir ki kisi, sanati tam veremez!

YAZININ DEVAMI ICIN:

http://files.donquichotte.org/oktemerkoksal-yanitlar.doc

***

YINE CAGRILARA, CABALARA DUYARSIZIZ..
CAMIA OLARAK HER ZAMANKI GIBI SESSIZLIGI (!) TERCIH EDIYORUZ.
"NE ÖZGÜVEN, NE DE KARSIDAKINE GÜVEN" YOKSUNU BIR YAKLASIM HAKIM..
YA DA HIZIPLESEREK COGALMAYI TERCIH EDIYORUZ!!.
AMA BILMIYORUZ KI COGALARAK YOKOLUYORUZ!!
ELESTIRDIGINIZDE "SALDIRGAN VE BÖLÜCÜ" OLUYORSUNUZ.
BIRLESTIRICI VE PAYLASIMCI OLMAYA KALKTIGINIZDA ISE
"DÖNEK VE OYUNBOZAN"..
….
YILLARINI CIZGIYE VERMIS, AMA CAMIANIN DISINDA KALMIS BIR CIZGI USTASINDAN
ÖKTEMER KÖKSAL‘DAN CAGRIMIZA BIR YANIT GELDI.
ÜSLUBU VE KONULARA FELSEFIK YAKLASIMI SIZE DEGISIK GELEBILIR.
ANCAK BEN, CAMIANIN ÇOK ESKI BIR EMEKCISINI TANIMANIZI ISTIYORUM.
KENDISI GERCEK BIR YASAM SAVASI VERIYOR.
DAHA SONRA KENDISINDEN IZIN ALARAK BIR KAMPANYA DÜSÜNÜYORUM.
BU KONUDA HIC OLMAZSA CAMIADA BIR KIPIRDANMA OLUR.
GITTIKCE TOPLUM OLARAK YITIRDIGIMIZ "VICDAN" DUYGUSUNU
BÖYLESI ÖRNEKLERDE HAYATA GECIREBILMEYI UMUYORUM.

ERDOGAN KARAYEL

ktemerkksal-photo.jpg

KARIKATÜRCÜLER DERNEGI YENILENMELI!

Karikatur sanatini ve sanatcisinin – SIRALI BIR DÜSÜNÜSTEN SONRA-
iyi yetismesi icin, eski usullerden mutlaka kopmak gerekiyor.
Sanatci, para kazanacagina daha basta emin olmali ki, intensif calissin.
(Simdiki durum bir rezalet!!!)
Begeni yuzdesi toplumda yuksek olan sanatci,
a) az da olsa surekli bir gelir elde edebilir
b) yarismalara katilarak
(Dikkat! Bu konu ve usuller de gozden gecirilerek
YENILENME amaci olmali. buna dair de bir projem var.)
ayrica kazanc elde edebilir.
Tek basina da sergileme (") yapabilir ancak kosulu var!
Eskizde gorulen firmalar, birden fazla da karikaturist ile YAZILI anlasma yaparak
sanatciyi bunyesine dahil eder.
Anlasmanin suresini tabi ki firma belirler. YENI KAN icin REKLAM kesinlikle zorunlu.
Zaman degismistir ve zamanin kosullarina uymak gerekir.
Sanatci ekmegini kazaninca daha da yukselecektir Karikatur sanati.
Toonpool gibi sitelerin tesviki bu sanati asla kurtarmaz!
Bir karikaturunu yollayana 2.90 Avro esas aliniyor.
Benim ornegin, 120 den fazla karikaturum simdiye dek 5 kurus getirmis degil
2.90 nin yarisi ve %18 Kdv kesilerek odenecegi soyleniyor.
Bu sistemde sanatci kendini degil siteyi ihya ediyor.
Eger eseri tren ist.larindaki Digital panoda yayinlanirsa biraz para kazaniyor sanatci
ANCAK digerleri HAVA ALIYOR. Organizasyon kotu.
Taraf da tutulunca sanatci kan agliyor! – Bir firmaya bagli olup calisan sanatcilarin
bu turedi sitelere ihtiyaci ortadan kalkacaktir.
Kaldi ki bu sitelerin sanatci icin yarismalarda bile faydasi yok!
ONCELIKLE Karikaturculer Dernegi YENILENMELI!!! Eski usuller kaldirilmali.
Para kazanamayan sanatci nasil odesin Aidati?
Yeni bir duzen ve odev ustlenen sanatcinin once cebinde para olmasi lazim!!!
Dernek bu projeyi yonetebilir olmali. Yani sanatci+Firma+ dernek birlikte calismali ki,
 eskisi gibi kimi o rezil kaoslar kalksin ortadan.
Dernek adina sergileme vs isleri yonetecek olanin bence KESINLIKLE KADIN olmasi gerekiyor.
Daha intensif calisiyorlar bosverci erkeklere gore.
Tabi ki bu kisinin dernekten belli bir ucret almasi da gerekiyor.
Diyelim arada Dernek yok. Ozel bir girisimci toplulugu tum bu isleri yurutebilir.
Kazanci da reklamdan gelecektir.
Boylece Aidat problemi olan Dernegin calismalari aksatmasi onlenmis olabilir.
Onerim, faal olan tutucu Karikaturist arkadaslarin bir yerde toplanip
bu konuyu gozden gecirerek SAGLAM kararlar almali.
BU KONUDA KOSMAK ZORUNLU. TEMBELLIK KABUL ETMEZ BU IS!
Cunku isin icinde ciddi Firmalar var.
Firmalara teklif yapilirken cok iyi duzenlenmis bir brosurde,
katilan Karikaturistlerin Fotograflari ve bir kac ornek karikatur ilave edilmeli.
Brosuru de Karikaturistlerin tek vucut olarak girismeleri olasi.
Belki de bir veya bir kac firma reklamlari- logolari bulunacagindan
brosurun belli bir miktarda-ornegin bin adet basilmasini ustlenebilir.
Bu projenin oncelikle tum karikaturistlerin bilmesi gerekiyor
..

ÖKTEMER KÖKSAL KIMDIR?

http://files.donquichotte.org/oktemerkoksal-cv.jpg

oktemer.jpg

WORLD CARTOONISTS…

01turkish-worldcartoonists-bant.jpg

migration-neuulm.jpg

"MIGRATION" EXHIBITION IN NEU-ULM/GERMANY
"GÖC" KARIKATÜR SERGISI ALMANYA’DA NEU-ULM KENTINDE…

***

diyojen.jpg

karayel-banner.jpg

Erdogan Karayel and Don Quichotte

How would you like to follow troubling world events through a monthly humor magazine where cartoonists of various ethnicities, religions and languages tilt at windmills?

The adventures of "Don Quichotte" started two years ago as a rnonthly humor magazine based in Stuttgart. Cartoonist Erdoðan Karayel, who moved to Germany five years ago, created the bilingual Don Quichotte with idea of introducing German humor to Turks in Germany and Turkish humor to Germans. "Don Quichotte is different from other cartoon magazines like Penguen or Girgir in Turkey," he say s. "It’s based on drawings and it aims for a universal appeal."
The first issue of Don Quichotte (DQ) came out as a gift to honor the respected cartoonist Oðuz Aral on the 55th anniversary of his art career. Karayel is among Aral’s first students. Though he learned under Aral’s wing, Karayel leaned t o vvar ds a line outside the dassical Girgir. He preferred cartoons vvithout the talking balloons; a universally understandable style was what appealed to him. "But then contests were the only platforms available for such a style/ he says. "We made money by doing what we thought was wrong, and won awards for what vve knew to be right."
Though two years old, the nominally monthly Don Quichotte so far has only 10 printed issues but has enough cartoons on its website to be a political daily humor magazine. Don Quichotte’s initial aim of introducing the humor of two communities to each another took on a very different form with the opportunities available through the Internet. Given cartoons’ universal style, it wasn’t limited to the boundaries of a single country.

Migrant cartoonists of the world, ünite!

Starting to reach the cartoonists around the world, Karayel thought, "Why can’t Don Quichotte be the magazine of ali migrant cartoonists, a platform that brings together the cartoonists who end up spending their lives in foreign countries?" For a while, Don Quichotte did become a platform of migrant cartoonists, yet it soon attained another distinguishing aspect. That is, to ünite cartoonists around the world on specific issues occupying the world stage. For instance in light of the recent Israeli military operations in Lebanon, the magazine’s website has been showing cartoons on war which will see print in the next issue.

Who is this Turk, anyway?

One of the previous features of DQ was entitled "Turkey-European Union/’ which came out when heated negotiations över Turkey’s candidacy for EU membership were underway. DQ received dose to 500 cartoons from över 30 countries on the subject. Karayel says that they stumbled on an interesting fact: "We saw that world cartoonists stili don’t know Turkey or know it only within a certain framework. Almost half the cartoons showed Turks wearing fezzes and dressed in Ottoman dothes. We didn’t simply say, ‘This isnt how Turks look’ and toss them aside. Our international jury gave half the awards to the cartoons where Turks look like Ottomans, because we decided that the issue needs be addressed. Either Turks aren’t able to present themselves properly, or we’re indeed like this and should no longer fool ourselves." From the Turkey-EU feature emerged DQ’s first exhibit that pointed to Turkey’s location in the current world through the eyes of international cartoonists. The exhibit visited a number of cities in Germany and several venues in istanbul.

Once upon a time in Nawlins

Don Quichotte’s next feature was on Hurricane Kat rina. With a cali made via the Internet, DQ got cartoons from around 30 countries and displayed these works in an exhibit called "Once Upon a Time in New Orleans." "Our aim is to of fer a social critique of the issue at hand," says Karayel. "Eighty percent of the cartoons we got criticized the Bush administration’s one-sided attitude towards the New Orleans residents, most of whom were African Americans with little or no financial means. These were cries in drawings depicting the discrimination and the fact that these people were abandoned to their fate."
Then Karayel asked world cartoonists for portraits of famed Turkish poet Nazim Hikmet. "Cartoonists from 21 countries drew the Nazim whom they didn’t know; we gave only brief information on Hikmet on our website," he says. "Nazim figures by Uzbek and Afghan cartoonists are etched in my memory as they showed Nazim as one of their own, looking and dressing like them. A poet vvho on paper has no citizenship suddenly had dozens of homelands, and became a citizen of 21 countries." The exhibit of these cartoons opened at the Nazim Hikmet Culture Center on the anniversary of his death.
Besides the main features, the magazine has a "Humor in the World" series that introduces cartoonists and humor from different countries.

Cartoons aim to attack, not insult

DQ calls for cartoons on a specific subject every two or three months, which is about the time it takes to bring together world cartoonists around an issue such as the bird flu epidemic, which was also covered by the magazine. The next issue Don Quichotte tackled was again a subject that created violent reactions around the world, namely the Muhammed cartoons from Denmark. Karayel set up a specific platform to see the response of world cartoonists on the issue. "The cartoons we got showed that cartoonists believe that they can and should draw on every issue, that satire and criticism is the very aim of this art form. It aims to attack. Like a Don Quichotte, it should attack ali things wrong and ugly. However, the cartoonists reacted very negatively to the Muhammed drawings; they found the act to be wrong. These were recognized as an insult, disrespect to a whole society."
Some of the cartoonists even suggested, "Is it then okay to draw the Virgin Mary as a prostitute; could Jesus or Moses be insulted like this too?" Karayel says that the general sentiment of the cartoons reacting to the Danish ones was to leave these issues aside. "Perhaps Christian society is more tolerant, but the conservatism surrounding Jesus and Mary has been upheld to this day. Would they tolerate if the same was done to them?" The cartoons DQ received underlined that these depictions gave birth to further violence.

Seeking sponsors

Karayel describes Don Quichotte as a universal magazine opposed to ali conservatism. "We’re not a tool of any political ideology, instead we’re on the side only of the weak and the right," says Karayel and makes note of a problem they are struggling vvith. "Printing costs are very low, but it’s hard to find sponsors because people hesitate, thinking we may criticize them also." He also says that they had to dedine certain companies’ sponsorships because Don Quichotte refuses ali censorship.
As a professional who worked in advertising for 28 years, Karayel says that being a cartoonist is no way to make money. Yet being a Don Quichotte in the 2Ýst century is a costly endeavor that requires a bit of craziness. Karayel wanted to dedicate the third issue to Oðuz Aral and Necati Abaci, who passed away two days apart from one another. "Their lines had to be on the cover of that issue," he says. "So I sold my car that day and printed DQ, though I couldn’t qo to their funerals."
DQ is in contact with around 1,500 cartoonists worldwide. "Don Quichotte is unprecedented in this respect as well," Karayel says. "Our contributors don’t askfor copyright fees, not even for their exhibited works, which is a majör act of solidarity."
This shows their lack of greed and commitment to the world issues irrespective of borders, says Karayel. "The only compensation they really want is to be published where their lines can be seen and shared, which is a great pleasure. I have thousands of cartoons published but stili each time it’s in print I’m the first to get the issue in my hands."
When Don Quichotte manages to find sufficient sponsorship, the next step will be to introduce English to the now-bilingual magazine.

Cleaning the world with cartoons

By the end of the first week of the Israeli attacks on Lebanon, Karayel issued a cali for cartoons protesting the war. The online "No War" exhibit received around 500 cartoons from around the world. Karayel says that news of the show was covered by ali European editions of Turkish newspapers but there was no mention of it in Turkey. A selection of these cartoons was also exhibited on the streets of Ortaköy during the antiwar protest of shop owners and workers who dosed down their shops for an hour. Karayel expresses his surprise at the fact that again only a few papers covered this news.
Karayel says that Turkey is unfortunately not alone in insufficient coverage of antiwar protests in Europe. "Except for a few newspapers, the campaign of world cartoonists wasn’t covered by the German press either," he observes. "It seems unbelievable, but what is there not to believe? There’s a lot of profit to be made from the war business. The rockets raining down on women and children in Lebanon say ‘Made in Germany, France or Britain.’ The world is getting dirtier every day and vve the cartoonists want to dean it with our lines and drawings."

Daily humor magazine online

DQ has reached a mission and status that is quite different from its starting point. "Right now Don Quichotte is like an international online daily humor magazine," says Karayel. "Each month vve receive enough material to publish five magazines, but without more funding we can’t be in print regularly."
A graphic artist by profession, Karayel admits that working to produce Don Quichotte on his own, every day, is a great financial strain, yet says that the support it gets gives an incomparable pleasure. "The greatest cartoonists of the world, and cartoonist groups, tookpart in our antiwar campaign instead of starting another platform on other sites. Thus the movement multiplied; on my own I couldn’t have collected nearly 500 cartoons in just two weeks."

The magazine’s audience

Karayel says that 80 percent of their online visitors are cartoonists. "With a sponsor, we can print 2,000-2,500 copies and reach our audience, which is the intelligentsia of society." Initially Karayel thought of reaching the people on the street in Germany, which he describes as a country of migrants, but later gave up on that. "There’s no cartoon-reading habit in Germany, not like in Turkey," he says. "There are only a few humor magazines and these are very political." The understanding of humor in Germany is also very different, Karayel daims. "Germans have a saying, ‘Go to the pantry to laugh,’ which our initial slogan when starting this magazine played on. We said, ‘We’ll save you the trouble of going to the pantry’."


(www. donquichotte. org)


WORLD CARTOONISTS…

01turkish-worldcartoonists-bant.jpg


CHANCE AS A RESULT OF THE "NASREDDIN HODJA" CONTEST!
"!NASREDDIN HOCA" KARÝKATÜR YARISMASI SONUCLARINDA DEGISIKLIK!!


nas-chance.jpg

***

johnnydeep-alireza.jpg

"JOHNNY DEEP" PORTRAIT
ALIREZA PAKDEL

machtman.jpg

MURAT AHMETI

bakimurattop.jpg

turcioss.jpg

OMAR TURCIOS

gulrizsururi-neco.jpg

"GULRIZ SURURI" PORTRAIT
NECATI ABACI

gk-hayati.jpg

"GÜNGÖR KABAKCIOGLU" PORTRAIT
HAYATI BOYACIOGLU

askin-world.jpg

ASKIN AYRANCIOGLU

amorim-bigsex.jpg

AMORIM

WORLD CARTOONISTS…

01turkish-worldcartoonists-bant.jpg

BUGÜN 9 EYLÜL..
IZMIR’IN DÜSMAN ISGALINDEN KURTULUSUNUN 90. YILI..

cumhuriyet.-dq.jpg

ERDOGAN KARAYEL’IN BU CALISMASI
FACEBOOK’TA 3.007 TIKLAMA VE 8.236 PAYLASMA ILE REKOR KIRIYOR…

https://www.facebook.com/erdogan.karayel/posts/113187142164522?notif_t=share_comment#!/photo.php?fbid=337066362983821&set=a.337066346317156.86725.134268519930274&type=1&theater

dictator.jpg

diktatorlerin veya iktidarlarin omru nedir ki?!
bir kivilcima bakar…
bunu yapacak olan halkin kendisidir..
bu gucunun farkinda olmayan bir toplum
yuzyillar boyu ezilmeye mahkumdur..

***

türkiye gündemine iliskin sesli dusunmeler..
(facebook paylasim ortamindan alinmistir)

simdi size sorsam turkiye’de muhalif tv kanali var mi diye..
ya ulusal tv dersiniz.. kanal b, biz tv ya da art tv …
bence en az bunlar kadar muhalif bir kanal daha var:
CNN TURK!!!..
sasirdiniz degil mi?!..
– cunku ne zamandir bakiyorum diger kanallar RTE’nin canli konusmalarinin
tamamini veriyorken CNN TURK istedigi anda kesebiliyor..
– bazi programlarda veya haber bultenlerinde iktidari elestiren bir uslup kullaniliyor..
– ornegin bugun cuneyt ozdemir konuktu cnn turk’te basak sengul’un konugu olarak..
cok agir seyler soyledi cuneyt.. hatta "biliyorum basbakan beni sevmez..
bu konusmalarim da hosuna gitmeyecektir" diyerek afyon’da olen
25 genc icin oldukca agir cumleler kullandi..
hatta bir ara o kadar duygusal bir an geldi ki her ikisi de
duygularina hakim olamayip agladilar..
– bir ornek de ahmet hakan..
programlarinda RTE’a ve AKP’ye oldukca agir elestiriler yoneltiliyor..
– baska bir ornek aysenur arslan’in "medya mahallesi"..
bu programda da muhalif konuklar davet ediliyor..
hatta bunlardan biri de esber yagmurdereli’ydi..
son ornek de gazeteci enver aysever’in "aykiri sorular" programini ornek vereyim..
yine cnn turk kanalindan.. sondan bir onceki programda ataol behramoglu ve
ugur mumcu’nun kizi ozge mumcu konuktu..
ozellikle ataol behramoglu’nun aciklamalari o
nemliydi. gunumuz gerceklerini "vicdan" kavramiyla sorgulamasi oldukca etkileyici geldi.
yavas yavas "vicdansiz" bir topluma yoneldigimiz uyarisini yapti..
ki cok da hakli..
iktidara karsi tek muhalefet o’nun da dedigi gibi SOSYAL MEDYA’da…
eger orada da sesimiz kesiliyorsa durum gercekten vahim!!..
ve daha aklima simdi gelmeyen bir cok program ve konuk…..
simdi diyeceksiniz ki "ama CNN TURK amerika’nin sesi!"
hah iste "zurnanin zart deligi de tam orasi!"…
bir ulke nasil bolunur? konusunda dunyadaki tek uzman ulke ABD.
kapitalizmin, emperyalizmin "bol-parcala-yonet" politikalarini
bu ulkeden daha iyi yapan ve uygulayan baska bir ulke daha yok!..
– yanlis istihbarat veren veya vermeyen!..
– provokasyonlari son derece profesyonelce yapan..
– dunyada cikari olan veya olabilecek her ulke topraginda tum lojistik ve
stratejik noktalari her ne pahasina olursa olsun elde eden..
– bu ugurda kendi ulke insaninin canini bile hice sayan (afganistan ve
irak savasinda olen binlerce abd askeri, ikiz kulelerde canlarini yitiren 3 bine yakin kisi…)
abd, taseronlugunu bize yaptirdigi "buyuk ortadogu projesi" icin hic birseyden kacinmiyor.
hala netlige kavusmayan suriye sinirlari icinde dusurulen turk jeti,
hatay ve cevre illerde suriye karsiti silahlanmaya yonelik ozel kamplar..
olasi yanlis istihbaratla sinirda oldurulen siviller.. ve daha neler..
….
yani ABD diyor ki; "sizde olmayan muhalefeti bile ben yaparim!" onun icindir,
muhalif sesleri ozellikle cnn turk’te konusturuyor.. aslinda iyi bir mesaj bizlere..
oyle demokrat davraniyorlar ki; hem dostumuz hem dusmanimiz oluyorlar.
yani bu konuda haklarini yemeyelim. hic degilse yabanciya yem etmiyorlar bizi…
….
bunlar sesli dusunmeler..
sessiz cizgilerimin disindakiler..

erdogan karayel

ares1.jpg

ARES

boli-family1.jpg

ANGEL BOLIGAN

stanleykubrick-alireza.jpg

"STANLEY KUBRICK" PORTRAIT
ALIREZA PAKDEL

handrenkhosnaw-cc.jpg

HANDREN KHOSNAW

hayati-vatan.jpg

HAYATI BOYACIOGLU

grbz-tree.jpg

GÜRBÜZ DOGAN EKSIOGLU

sehitler3-er.jpg

sehitler2-er.jpg

sehitler-er_.jpg

bayrak-er.jpg

CARTOONS: ERDOGAN KARAYEL

..ne zaman ki sehitlerin anne-babalari aglamayacak..
hesap soracak..
iktidardan.. ordu’dan.. toplumdan..
ancak o zaman bu gencecik bedenler topraga girmeyecek..

neden 25 askerin gecenin onunda sayim (!) yaptiginin..
neden sinir karakollarina "tabutluk" denildiginin..
neden ayni topraklarda birlik ve baris icinde
yasanamadiginin..
neden her hafta onlarca askerin oldurulmesinin kaniksandiginin..
neden kendi ulkemizde misafir (!) oldugumuzun..
ve akliniza gelen tum "neden"lerin..
hesabini sorun!…
….
tabii once kendinizden baslayarak…

 

hayati-sehitler.jpg

 

HAYATI BOYACIOGLU

 

darko-ship.jpg

DARKO DRLJEVIC

 

marlonbrando-alireza.jpg

 

"MARLON BRANDO" PORTRAIT

ALIREZA PAKDEL

 

muratahmeti-newspaper.jpg

 

MURAT AHMETI

 

oleg-dergachov-ukraine2-560x0.jpg

 

OLEG DERGACHOV

 

runing-ey.jpg

 

EMRE YILMAZ

 

jitet7.jpg

 

JITET KOESTANA

 

  kamikaze-ismail.jpg

ISMAIL DOGAN