NEWS.. HABERLER…

a-news-bant.jpg

buyukskandal-bant.jpg

KARIKATÜR TARIHINDE BOYLE BIRSEY GÖRÜLMEDI..
“BASKA BIR CIZERIN IMZASINI SIL,
KENDI CIZGINMIS GIBI GELEN ÖVGÜLERI VE PUANLARI KABUL ET”
SONRA DA UTANMADAN BU SAHTEKARLIGI ORTAYA CIKARANLARA GRUPTA KÜFÜR ET..
BU ARKADASIMIZIN FACEBOOK-TOONPOOL PROFILINE BAKTIGIMIZDA
KRÜGER VE FERNANDES‘IN BIR COK ISINE RASTLIYORUZ.
NEDENSE “IMZASIZ” OLARAK AMA..
ONLARA GELEN TÜM PUANLAR HAKSIZ OLARAK ALI SUR‘A VERILMIS HEP..
VE TOONPOOL‘DA HAKSIZ YERE ÜST SIRALARDA YER ALMIS SÜREKLI..
BIR INSAN NEDEN BUNU YAPAR?!
ALI SUR‘UN TOONPOOL VE FACEBOOK PROFILLERINE GIRIP BIR BAKIN..
FERNANDES‘IN BIRCOK ISI IMZASIZ!!!!
BÜTÜN ÖVGÜ VE PUANLARI ALAN ISE ALI SUR.
AMAC BASKA BIR CIZERI TANITMAK ISE, ONUN IMZASINI NASIL KALDIRIRSINIZ?
KENDISINI SAVUNMA CÜMLELERI TAM BIR KOMEDI..
BAKIN ASAGIDAKI CIZGILERE.
HEPSI FERNANDES CIZIMI AMA FERNANDES IMZASI YOK!!..
BUNUN BIR ACIKLAMASI OLMALI DEGIL MI?

fernandessur.jpg

http://de.toonpool.com/gallery.php?user=3316&offset=0

KARIKATÜR CIZEN VE BIRAZ OLSUN BU KONUDA BILGISI OLAN,
  FERNANDES‘I DIGERLERINDEN AYIRAN DESEN VE TEKNIGIN FARKINA VARIR.
ASLA KABULLENEMEYECEGIMIZ NOKTA, INSANLARI “APTAL” YERINE KOYARAK
HAKSIZ YERE ÖVGÜ, PUAN TOPLAYIP “KARIYER” YAPMAYA CALISMAK..
OYSA BILDIGIMIZ KADARIYLA KENDISININ HIC DE FENA BIR DESENI YOK..
BU TÜR OYUNLARA, ÜCKAGITLARA ISE HIC IHTIYACI YOK..

KONUYLA ILGILI HALA TEREDDÜTLERI OLANLARA ASAGIDAKI
“CIHAN DEMIRCI” PORTRESINI ÖRNEK OLARAK GÖSTERELIM..

cihandemirci-luiz2.jpg

GÖRDÜGÜNÜZ GIBI YUKARIDAKI ÖRNEKLERLE AYNI STIL VE TEKNIKTE YAPILMIS
YANI TIPIK BIR “LUIS FERNANDES” CALISMASI..
AMA BIR TEK FARKLA..
“CIHAN DEMIRCI” PORTRESININ ALTINDA “FERNANDES” IMZASI VAR..
OYSA “ALI SUR” A AIT FACEBOOK VE TOONPOOL PROFILLERINDE
FERNANDES‘IN ESAMESI OKUNMUYOR..

SAAT 15.45..
ALI SUR TOONPOOL’DAN BU ISI VE MESAJLARIN OLDUGU BÖLÜMÜ SILDI..
ISTE BU KADAR..
YALANCININ MUMU YATSIYA KADAR!!

AMA ALTTAKI LINKE GIRDIGINIZDE KONUYLA ILGILI YAZILAN MESAJLARI
(BUGÜN YAZILAN BIRKAC TANESI EKSIK) GORECEKSINIZ..

http://files.donquichotte.org/alisur-fidel-big.jpg

BIZ HER ZAMAN HAKLI OLDUK..
BELGELERE DAYANMADAN BIRSEYI ORTAYA ASLA KOYMADIK..
VE HER SEFERINDE BIZE GRUPTA KÜFÜRLE, HAKARETLE KARSILIK VERILDI..

AMA BIZI YILDIRAMADILAR..
TÜRK KARIKATÜRÜNE ZARAR VEREN HER KISIYI, KURUMU
DESIFRE ETMEKTEN ASLA CEKINMEYECEGIZ..

COK GÜCLÜ GELIYORUZ…
6 BÜYÜK SEHIRDE DON QUICHOTTE OLARAK ÖRGÜTLENDIK.
IZMIR, ANKARA VE ISTANBUL’DAN 10’AR KISILIK EKIPLERLE
TÜRKIYE GENELINDE GENCLERE YÖNELIK BIR KAMPANYA BASLATIYORUZ..
GENCLERI “EVRENSEL KARIKATÜR”LE TANISTIRMAK ICIN..

BIZI IZLEMEYE DEVAM EDIN…

DON QUICHOTTE

yorumlar-bant.jpg

HICABI DEMIRCI
Sorularim sunlar:
1-Bir cizer, baska bir cizerin imzasini silme yetkisine sahip midir?
2- Bu olay farkedilene kadar Ali’nin yapilan yorumlara..
(karsi dikkatli bakilirsa fazla benzerlik yok ama yapmis olduk bir kere,
gölge isine kafayi taktim bu sene) verdigi cevaplar manidardir..
Ama ne yazik ki bunlar tarafimizdan belgelendi.
Karikatur tarihi bu sahtekarliklari asla affetmeyecektir.
 
SEVKET YALAZ
Polemige gerek yok. bir cizerin kendi sayfasinda arkadasinin da olsa,
yaptigii bir isin imzasini silerek yayinlamasi dogru degil.
Herkes o sayfaya konulan bir isi ,koyan kisinin isi zanneder.
Kaldi ki Fernandes’in orjinal isindeki imza yerindeki tahribat cok belirgin.
Bir imza asla bir bicim degildir, bir INSAN demektir .
Iyi niyet oldugunu dusunsek bile, yazilan begenilere karsi verilen cevap gec kalinmistir.
“Bu is benim degil arkadasimindir” ibaresini mutlak oncelikli koyulmali idi.
Lutfen biraz saygi…
 
HAYATI BOYACIOGLU
1-Hicbir cizer bir digerinin imzasini silme yetkisine sahip degildir.
2- Eger ortada kazayla, bilmeden, iyi niyetle yapilan bir hata varsa,
ucunda ödül filan da yoksa ve „ bu cizgi benim degil arkadasimindir“
seklinde bir aciklama varsa diye „no problem“ dedim.
Acikcasi güclü cizgisi ve esprisi oldugunu dusundugum
Ali Sur’a da boyle birseyi konduramadim. Mesele bu..
Öteki türlü „yavuz hirsiz“ demek lazimdi.
Bu arada karikatüre verilen tüm puanlar genellikle yorumlar
daha sonra okundugu veya hic okunmadigi icin „hatanin düzeltilmemesi halinde“
cizeri sanilan kisiye yani Ali Sur’a veriliyor.
Sur’un da gerekli hassasiyeti gosterip orada isin aslini yazmasini,
ya da bu karikaturu kaldirmasini bekliyor, bir onceki yorumumu
yeniden gozden geciriyorum..

YUSUF AKINCI
Yillardir Ali Suru karikaturist olarak taniriz, biliriz.
Imzasini atmasa bile, cizgisini, renklendirmesini biliriz.
Portre cizdigini,deseninin ve renklendirmesinin iyi oldugunu
usta bir cizer oldugunu, bir suru odul aldigini.
Bir suikast yapilmis. bunu yapan da, baskasi degil, kendisi
Cok ilginc. ve aci.

RECEP BAYRAMOGLU
Oguz Gurel’in övgüsüne cevap olarak Ali Sur aslinda bunun
babasinin portresi oldugunu, her ne kadar cok benzemese de
“yaptik bir  kere” diyerek övgüyü kabulleniyor. Ister misiniz
karikaturcu arkadaslardan birinin anneannesi
“Mona Lisa” ya benziyor olsun !??!!?
Bu konu burada kalmamali.. Uluslararasi bir platformda olusuyur tümü
ve arkadasimiz bir Turk sanatcisi olarak goruluyor.
Bu metni “Similar” diye acilan tartisma ortamina koymadim.
Cunku oyle birsey degil. Hatta belki “Plagiarism” bile degil.
Sanatta yeni bir sey bu olay..
Henuz ismi yok!!!
(DQ-WorldCartoonistsGroup)

rbayramoglu-belge2.jpg

http://files.donquichotte.org/rbayramoglu-belge.jpg

OGUZ GÜREL
daha gectigimiz aylarda kursuden
‘benzer karikatur normal bir seydir..

dunyada espiri-mizah-karikatur tikandi bunlar normaldir..
olmustur..olacaktir ”
dendigini kayitlarda goruyoruz..
sadece sanatta  degil baska pekcok alanda hafife aldigimiz  bazi konularin
sonrasinda nelere yol actigini hep birlikte gorduk..ve daha da gorecegiz de..
hafife almak kendi icinde baska baska anlamlarda icerir..
kimi zaman kacis yoludur..kimi  zaman  sakalasma yontemi
kimi zamanda aslinda buyuk olan bir seyi kucuk gosterme cabasi da olabilir..
adina ister benzer deyin ister baska bir sey onumuzde zaman gectikce
giderek somutlasan baska baska orneklerin cikmasini hafife alma
sansimiz her zaman elbette var..
ama diger tarafta sanatci sorumlulugu da var..
buradan ali sur’un calismasi-toonpol konusuna gelirsek..
sozkonusu calismayi muhtemelen her cizerin dusundugu gibi
onun sanarak kendisini kutladim..
cunku sitede kendine ait calismalar bolumunde yer aliyordu..
hatta yorumlar bolumunde de baska bir yabanci cizerin olduguna
dair bir bilgi ben okumadim..okuyan varsa bilemem..
ama burada artik bir noktadan sonra konu toonpool-ali sur-donkisot’ un cok otesinde dir..
iran-suriye-azerbaycan ve baska ulkeler de en cok takip edilen
karikatur sitelerinde benzer karikatur veya buna denk gelebilecek konular islendiginde
ulkemizde konu ”bunlar normaldir dunyada karikatur tikandi o yuzden”
 noktasinda ele alinmasi inanin bu dogru-yaridogru-eksIk diye
nitelebilen orneklerden daha vahim bir konudur..
donkisot‘ta hicbir konu kisileri hedef almak,malzeme yapmak,
birseyler edinmek amaciyla yapilmadi yapilmiyor..yapilmayacak ta..
yine bilenler bilir   karikatur muzesinin itfaiye muzesi olmamasi icin
yazilar yayinlandiginda ne tur tepkiler geldigini cok iyi biliyoruz..
kendi adima yilda 2 DEFA ZOR UGRADIGIM BIR MUZE ICIN 5 KARIKATUR CIZDIM.
.bundan elde ettigim cikari birileri bana anlatsin..dogrular acitici da olsa dogrudur..
dogru kimi zaman sevindiri kimi zaman uzer..
ama degismeyen sey dogrunun dogru oldugudur..
dogru olan nedirin pesinde kosarken yollarin dikensiz gul bahcesi olmadigi da
cok acik..toonpool‘da ki bu konunun  dogruluguna veya yanlisligina
”benzer karikatur normal bir seydir..dunyada espiri-mizah-karikatur tikandi ”
anlayisi karar verecekse yandi gulum keten helva derim..
baska bir sey demem..

MUAMMER OLCAY
Skandali ögrendim ve cok üzüldüm.
Turk karikatur tarihine

buyuk bir kara leke olarak gececek.
cok yazik…


FERIDUN DEMIR
Gercekten guzel bir karikatur calismasi; varolan konunun yuz
kizarticiliginin ve karikatur sanatina golge dusururlugunun yaninda
bu karikaturun cizimindeki basari, estetik doyumun
yan yana gelmesi ayri bir uzuntu veriyor insana…
Hepimiz gunun birinde bir sekilde cini murekkebi
ile tanistik, cini murekkebi ve kagitla zor cetrefil ama bir o kadarda guzel
bir sevgililik yasadik, yasiyoruz…
Ama tum mucadelemiz hep o kagitla,
murekkeple oldu, didindik, basardik, basaramadik,
bir daha cizdik, bir daha bir daha… Cok yendik ve cok yenildik…
Olmasi gerekende bu idi…
Tartismanin yakiciligini birazda bu cabalar, didinmeler, hesaplasmalar
olusturuyor… Sozun kisasi biz, bizler; cini murekkebi, ve
kagitla kendimiz arasinda bir askin, kavganin cizerleriyiz,
o aski ve kavgayi tum hucreleri ile yasayanlar;
boylesi bir ‘vaka’ karsisinda daha yogun bir duygusallik yasiyor kanimca…
Bir karikatur cizmek, bitirmek ve altina imzanizi atmak
denen seyden bahsediyorum…
 Bunu ancak bizler bilebilir, anlayabiliriz; o duygu
yogunlugunu, heves tatminini…
Dunyaya karsi yaptiginiz bir savasi kazanmakdir bu;
hayata, varolana karsi bir zafer…
O bir karikatur dunyayi degistirecek guctedir o an;
 imzada atilir ve iste!…
Biri gelip o imzayi silebilir mi?.. Bunu yapmak, bunu denemek?..
Suc denen kavram ustune cok dusunmuslugum vardir,
 suc nedir ceza nedir, affetmek nedir, kanimca varolan varolabilecek bir cok suc,
belki hemen tamami ‘affedilebilir’, kanimca bir cogu suc bile degildir…
Ancak ‘bu karikatur’e yapilan sey; ahlak denen kavramin kendisine,
vicdan denen kavramin kendisine, haysiyet denen kavramin kendisine,
insanlik denen kavramin kendisine, evrensel anlamda
tum yasamis uygarliklarin ve  gecmis gelecek kusaklarin yaratmis olduklari
degerler sisteminin kendisine yapilmis bir sucdur!..
saygilarimla…

 

SAADET DEMIR YALCIN
“Karikatur evrensel bir dildir ve evrenselde sinir yoktur…
Evrensel bir dili konusurken her turden gorus ve yorumla
karsi karsiya kalmakta kacinilmazdir.
Karikaturist, mizahci bu isi yaparken en bastan
pek cok seyi goze almis demektir.
Uluslararasi ve herkese acik bir platformda calismalari yayinlarken
hicbir seyin gozden kacmayacagi, emege sayginin geregi
olarak yapilan haksizliklara duyarsiz kalinamayacagi da bir gercektir.
Yolun basindakinden en tecrubeli isme kadar
karikatur ve mizah konusunda herkesin bir aciklamasi,
her yanlisin bir dogrusu mutlaka vardir..”

CEMAL ARIG
“Kamera sakasi” zannettim önce…
Sonra anladým ki gerçekten olay vahim…

Daha onceden “Cihangate” olayini yasamistik…
(Alanya-Karikaturun Susurluk’u)
“Metingate” olaylarina zaten aliskiniz, tinmiyoruz bile…
Simdi bi de basimiza “Aligate” olayi cikti :))
Uzun zamandir cizmiyordum..
Yasanan bu olay bana yeniden cizmeyi hatirlatti.
Yolladigim karikaturu yayinlarsan sevinirim Don Kisot
Selamlar

cemalselcuk2.jpg

EMRE YILMAZ
Bu konu hakkinda merak ettigim tek bir sey var.

Karikaturleriyle kendisini ispatlamis ve ustalasmis bir isim
neden boyle sacma sapan bir olayla kendisini harcar?
Ali Sur gerek karikaturleriyle gerekse portreleriyle
karikaturde ne kadar usta oldugunu gosteren sayisiz odul sahibi ve
karikatur adina onemli bir yeri olan odullerden Yunus Nadi odulu sahibi
herkesin ornek gosterebilecegi usta bir karikaturistti.
Ta ki bu son yasanan, karikatur tarihinde bir ilki olusturan “SKANDAL” olayina kadar.
Icimden boyle bir olayin gercek olmadigina inanmaya calisiyorum.
Bir an once bu olayin cozulmesini karikatur sevdalisi biri olarak
gonulden diliyorum.


SAIT OKTAY
Ali Sur, Fernandes’i tanimayanlarla

dalga gecmis olabilir.
Ya da durum,
“Psikopat” filmindeki gibi
patalojik boyutlardadir..


YUSUF TEMIZ
Bir yorum da benden….
aslýnda yazmama bile gerek yok da neyse…
Ankara da neler yasanýyor kimin haberi var?
kimsenin cizgisine karýþmaya gerek yok..
ama ben buyum  dediginizde imza bile atmanýza gerek yok… 
yýllar önce fýrca tabelacilari vardi…
anlardiniz kimin yaptýðýný…
beni uzen ne biliyor musunuz ?
ben goklerdeyim dememeli kimse…
hepimizin eli fýrca tutuyor..
ama elleri de tutmalý…
kimin neler yaptýðýný gormemek icin kor olmak gerek…
ugrasanlari yakalamali ki…
sahip ciksinlar..
fazla soze gerek yokk..
 Kizilayda kirmizi berem ile çizerken yanýmdan

gecip giden Pek sayýn Baþkan…
ve usta yandaslari…
Ali Sur u gormeye gitme geregi bile duymadim…
yandaslardan degil mi?
ne gerek var tanismaya…
uzulmesin..
uzulmem..
🙂
 bu tarzi yapan bir kac arkadas ta  var…
tezgahlarinda  unlulerin portreleri…
baska unlulerin yaptigi…
ne denir ki…
 selamlar saygýlar…

 

 

ISMAIL DOGAN
“Kendisini usta çizgileriyle kanitlamis,
bir çizer nasil olurda böyle basitçe kendi kuyusunu kazabilir,
anlamakta zorlaniyorum..
Ben bu olayi nedense maganda birinin, güzel bir kadini
herkesin gözü önünde, tecavüz etmesine benzetiyorum..:))
Iyi ki, karikatür adina müdahele ettin Donkisot!..
Yoksa namus elden gidiyordu !..
Biraz mizahi oldu belki yorumum ama, bu isin neresi ciddi ki :))
Merak ettigim bu eseri çalinan Fernandes ne düsünüyor acaba ?..
Yakin arkadasinin rizasi olsa bile, bir imzanin böyle acemice silinmesini
hiç bir sanat dali kabul edemez.. !..

***   

VE..
ALI SUR’UN TÜM SAVUNMALARINI YOKEDEN KENDI YAZISINDAN
OGUZ GÜREL’E VERDIGI YANITI OKUYALIM..

…………
Aslinda tam benzemiyor oguzcugum.

Babama daha cok benziyor.
Sana Facebook’tan resmini gondereyim bak ayni..
Rahmetlinin lakabi mahallede Castro’ydu.
Dikkatli bakarsan fazla benzerlik yok ama yapmis olduk bir kere.
Gölge isine kafayi taktim bu sene.
Renkliyi sevmiyorum. Portre karikatur calistim.
Uc aydir golge felan cok seviyorum.

Yorumlarin icin tesekkurler..
………………

GÖRDÜGÜNÜZ GIBI BU ISI KENDI YAPMIS GIBI GÖSTERDIGININ
 BELGESI BU YAZDIKLARI SATIRLAR..
GRUPTA ONU SAVUNAN VE TARAFIMIZA HAKARET VE KÜFÜR EDECEKLERE
BU BELGELERI DIKKATLI OKUMALARINI ISTIYORUZ..
ZATEN CALISMANIN TOONPOOL’DAN ALELACELE SILINMESI “SUCÜSTÜ” KANITIDIR.
YANLISA VE ADALETSIZLIGE ONLAR DA ORTAK OLMASINLAR..
TARIH BUNUN HESABINI GUN GELIR SORAR..

bigscandal-bant.jpg

dq-worldcartoonsgroup-cartoons4.jpg

http://www.facebook.com/group.php?gid=216784392990

Nezih Danyal’in 50.Yil Karikatür Sergileri
Izmit ve Istanbul’da aciliyor…

ndanyal50.jpg

  • Karikatürist Nezih Danyal’ýn çizerliðinin ellinci yýlý nedeniyle düzenlenen ’ÇÝZGÝLÝ 50 YIL’ karikatür sergisi
  • 1 Þubat günü Ýzmit’te Kocaeli Yüksek Öðrenim Derneði Lokalinde,
  • 18 Þubat günü Ýstanbul’da Schneidertempel Sanat Merkezi’nde, açýlýyor.
  • Sergide, daha once Berlin, Hamburg, Roterdam, Paris, Londra, Tahran, Kahire, Hirosaki (Japonya),
  • Osieck (Hýrvatistan), Varþova, Legnica (Polonya), Lefkoþa kentlerinde açýlan ve
  • 90 karikatürden oluþan Globanatolization sergisinden seçilen 30 karikatür sergileniyor.
  • 14 Þubat tarihine kadar açýk olacak Ýzmit Kocaeli Yüksek Öðrenim Derneði’ndeki sergi
  • Metropol Ýþ Merkezi Kat:4 de dernek lokalinde izlenebilir.
  • Ýstanbul Schneidertempel Sanat Merkezi’ndeki sergi de 7 Mart tarihine kadar,
  • Cumartesi hariç hafta içi her gün 10.30-17.00, Pazar 12.00-16.00 saatlerinde
  • Bankalar Cad. Felek Sok. No:1 Karaköy adresinde izlenecek.


NEZÝH DANYAL

1945/ÝZMÝT doðumlu olan NEZÝH DANYAL 1960 yýlýndan bu yana, yüzün üzerinde yayýn organýnda karikatürler, çizi diziler çizdi. Ulusal ve uluslararasý yarýþmalarda birçok ödül kazandý. Yurtiçi ve yurtdýþýnda çeþitli kentlerde sergiler açtý.

”Globanadoluzeyþýn” sergisi baþta Berlin, Roterdam, Paris, Londra, Tahran, Kahire, Hirosaki (Japonya), Osieck (Hýrvatistan), Varþova, Legnica (Polonya), Lefkoþa, olmak üzere çeþitli kentlerde sergilendi. Karikatürleri müzelere ve özel kolleksiyonlara alýndý.

Onbir karikatür albümünden ikisi, “Devir” Ýtalya`nýn Pescara kentinde düzenlenen 3.Uluslararasý Karikatür Yarýþmas’ýnda, “Sergiler” 13.Hollanda Karikatür Festivali’nde ödüllendirildi.Karikatüre yeni baþlayanlar için “Haydi Karikatür Çizelim” yardýmcý kitabýný hazýrladý.

Karikatürleri Ýlk Öðretim ders kitaplarýna alýndý.

Çizgilerini afiþten, tiyatro dekoruna, kitap kapaklarýndan, çizgi film çalýþmalarýna dek çeþitli sanat alanlarýnda kullandý. Cemal Nadir`i anmak için hazýrlanan TV programý için Cemal Nadir`in tiplerini canlandýrdý.

Açýk alan lazer gösterilerinde kullanýlmak üzere Almanya`da canlandýrma çalýþmalarý yaptý. Üçüncü Balkan Film Festivali`nde “Jenerik Filmi” dalýnda baþarý ödülü kazandý.

Kültür Bakanlýðý, ODTÜ, BÝLAR, Sanatevi, Karikatür Vakfý gibi kuruluþlarda karikatür kurslarý düzenledi.

1991 yýlýndan baþlayarak yedi yýl süreyle TRT1`de yayýnlanan “Gün Baþlýyor” programý içinde “Haftanýn Karikatürü” köþesini hazýrladý ve sundu. ‘Haftanýn Karikatürü’ köþesinde yer alan karikatürler TRT tarafýndan 2000 yýlýnda kitap olarak basýldý.

2003 yýlýnda baþlayan ve TRT ve Karikatür Vakfý iþbirliðiyle düzenlenen ‘7-17 Uluslararasý Karikatür Yarýþmasý’nýn yönetmenliðini yaptý.

1980 yýlýnda Sanat Sevenler Derneði “Ulusal Kültüre Katký” armaðanýyla, 1999 yýlýnda FECO (Karikatürcü Kuruluþlarý Federasyonu) ’Promotor Cartoon Art’, 2004 yýlýnda da FECO ‘Fellowship’ ödülleriyle ödüllendirildi. 2008 yýlýnda Levadia (Yunanistan) Belediyesi ve Feco Levadia tarafýndan Onur Ödülü verildi. 2008 Yýlýnda 2009 yýlýnda KYÖD (Kocaeli Yüksek Öðrenim Derneði) Ulusal ‘Nezih Danyal Karikatür Yarýþmasý’ açýlmasýný kararlaþtýrdý.

1993 yýlýnda “Kültür Bakanlýðý Dünya Karikatür Galerisi”nin açýlmasýný önerdi. Bu galeride iki yýl ulusal ve uluslararasý sergiler açýlmasýný saðladý. 2006 yýlýnda açtýðý “Nezih Danyal Karikatür Vakfý Galerisi”nde ulusal ve uluslararasý sergilerle karikatür etkinliklerini sürdürdü.

1994 yýlýnda “Karikatür Vakfý”ný kurdu. Vakýf olarak 1995 yýlýndan bu yana ” Uluslararasý Ankara Karikatür Festival” lerini düzenledi ve Tokyo, Londra, Berlin, Roterdam, Köln, Bohum, Varþova, Legnica, Bakü, Üsküp gibi kentlerde kiþisel ve karma karikatür sergileri açtý.

Nezih Danyal, FECO Türkiye baþkanýdýr.

(Karikatür Vakfý)